- DANIELLA -

- DANIELLA -
Det sägs att kärlek lovar stort, men håller tunt. Man kan kalla det förnuft, men aldrig sunt. . .

måndag 1 mars 2010

Jag suger

..på att uppdatera min blogg, enligt vissa (Malin).
Kan nog ligga lite sanning i det, tror jag.
Måste väl börja få lite rutin på grejerna, I guess.

Har hänt en väldig massa sen jag skrev sist, men allt går inte att "go public" med. Inte än iaf, hoho :)

Idag åkte min man bort på businesstrip och kommer hem i morgon.
Detta innebär att han tog bilen, så jag fick panik. Zelda ska ju till veterinären idag!

Som tur är har jag världens bästa granne, och ja, han är faktiskt norrbagge, Nikolai!
Fick låna hans bil, en mindre, sportigare BMW. Känns som jag sitter på backen och kör. Är ju van vid vår X3a.
Men den är rolig. Sladdar på is och grejer. Ingen fyrhjulsdrift och dubbdäck där, inte! Häpp.

Så idag ska min lilla ängel vaccineras & patellaundersökas (rutingrejer när dom fyllt ett), och sedan blir det en koll på hennes öga som blivit sämre igen. Hon fick "cherry eye" (framfall på tårkanalen) som vi opererade i juni förra året, men det lossade igen.
När jag då tog henne till vetten sa dom att det inte lossnat tillräckligt mycket, så det var ingen idé att operera igen.
Nu tror jag dock att det är idé, för det ser inte alls roligt ut.

Blev alldeles rädd förut när jag kom på att vaccination = spruta. Min stackars lilla snutta! Hur ska detta gå? :S
Hon som redan tycker veterinären är läskig.

Näe, här sitter jag och trycker. Dags att lägga på ett kol nu!

Haregötthaj!

/DP

2 kommentarer:

  1. Haha jaa den är helt underbar. Skrattar så jag grinar!!
    Kul att du uppdaterat lite igen ;-)!
    Puss på din din lilla söta vovve från mig ;-)!!
    PuusÅKram!

    SvaraRadera
  2. Gaahahaha.
    Nu fick du en stjærna i boken ;)
    Tar tillbaks att du suger!!!
    Æslar dig och håller tummarna før Zelda :)
    Snart kommer du upp till oss... Eller hur!?
    PUSSSS

    SvaraRadera