- DANIELLA -

- DANIELLA -
Det sägs att kärlek lovar stort, men håller tunt. Man kan kalla det förnuft, men aldrig sunt. . .

onsdag 20 januari 2010

Nytt år, ny start?

Tror inte så mycket på det här med nyårslöften och att man ska ändra livet för att ännu ett år är till ända, men vissa saker man ändå tänkt göra kan ju kännas bra att börja med i januari. Som att starta en ny blogg, till exempel.

Denna annars så trista månad, när julens tindrande magi (love it) städas bort och det mesta är grått och slaskigt. Och kallt. Brr.

Kom hem ifrån Dominikanska Republiken för en vecka sedan. Var där i 15 dagar tillsammans med min kärlek Mikael. Det var görmysigt, men kunde varit mer sol, så tyvärr är man ingen pepparkaka nu heller. Men det är ju minnena som sitter kvar, solbrännan bleknar så fort ändå. När vi kom hem fick vi höra om jordbävningen på Haiti. Läskigt att vi i princip satt på planet därifrån när det hände. Vi var ju på andra sidan ön, men ändå. Tycker så synd om människorna där, det var fattigt och miserabelt redan innan. Hoppas världen gör en stor insats, vi kan ju alla bidra med något.

Det var inte så kul att komma hem till svinkalla Götet, men vi missade - som tur var, den värsta kylan i alla fall. Sprang och köpte massa vantar, mössor och varma over knee-strumpor samma dag jag kom hem. Snö passar sig inte i städer. Det är hur fint som helst på landet (och i fjällen!), men inte här. Det blir bara grått, fult och äckligt.

Näe, detta första blogginlägg blev inte så roligt. Kan bero på att klockan är över midnatt, jag har jobbat hela dagen och är svintrött. Men man kan ju inte skapa en blogg utan att fixa till ett första inlägg. Nä nä nä.

Dagens roliga (och smärtsamma):
När jag skulle köra hem ifrån jobbet var jag rätt trött och slängde upp bildörren i en jäkla fart - rätt i skallen. Har världens huvudvärk, lite yrsel, och en växande bula i pannan. Hett som få.

Häpp, nu är det dags för sängen.
I morgon ringer klockan tidigt och jag ska till gymmet för ett pass core ball innan jobbet. Energi hitåt, tack!

(Det bästa är att nu måste jag ju gå upp och träna eftersom jag skrev det här).

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar