- DANIELLA -

- DANIELLA -
Det sägs att kärlek lovar stort, men håller tunt. Man kan kalla det förnuft, men aldrig sunt. . .

lördag 23 januari 2010

Saturday night

Igår åkte Christine hem efter att ha varit här nästan ett dygn.
Alldeles för lite tid. Saknar henne redan. Känns verkligen att man måste försöka ses oftare.
Köpenhamn är ändå ganska nära, och det går jättesmidigt med tåg till och från gbg.
Var i alla fall underbart att ha henne här och få träffa henne igen.

Vi satt uppe halva natten i torsdags, drack vin och pratade om allt mellan himmel och jord. Mys!
Morgonpigga Christine var minsann uppe efter 4 timmars sömn och bakade bröd, gjorde smoothies och fruktsallad. Frukost för gudarna :)

Så igår kväll kom min Elena/Harry/Pingel/Ringoll/Rigge hit, och även Niklas o Peter från Henån (Mickis barndomsvänner). Vi käkade pizza, drack lite drinkar o hade mys här hemma.
Jag och Elena hade åtskilliga skrattanfall till gamla minnen igår. Haha, vet inte när jag skrattade så sjukt mycket sist. Härligt är det!

Var dock lagom seg när jag vaknade i morse o stack till jobbet. Har varit riktigt mkt att göra i butiken idag också. Hoppas det bli lugnare i morgon, för då är vi bara två pers som jobbar.
(Man ska alltid vara minst tre på helgerna, men det är ordentlig personalbrist nu).
Inte mycket att göra, det är bara att le, se glad ut och försöka jobba så effektivt som möjligt.

Ikväll blir det antagligen middag på stan med samma gäng som igår. Det är i alla fall så det är planerat, men vi har inte lyckats få tag i nån "barnvakt" åt Zelda än, så jag vet inte hur jag ska lösa detta. Har en massa godingar som erbjudit sig att passa henne, men ingen som bor i göteborgsområdet. Får försöka gnugga geniknölarna och komma på nån lösning snart!

Dagens stora fång med rosor går till:

  • Min fina, underbara storasyster Alexandra, som fyller 28 år idag. Tack för att du finns, min andra hälft. Hoppas din dag är fantastisk och att många firar dig där nere i Smålands mörka skogar, haha. Önskar jag var där och kunde fira med dig, ge dig en varm kram och berätta hur mycket jag älskar dig. Men det får bli på avstånd istället: STORT GRATTIS SYSTERYSTER! Du är bäst i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar